Za nami Biznes Trendy 2022 - Aktualności - pracodawcy.info.pl

Za nami Biznes Trendy 2022

Dodano: 29.11.2022
Za nami  konferencja Biznes Trendy, w której wzięło udział ponad 500 osób z regionalnego biznesu. To już piata edycja wydarzenia, które organizujemy  przy wsparciu naszej firmy członkowskiej Agencja Marketingowa TANDEM. Partnerem strategicznym konferencji Biznes Trendy został Samorząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Wydarzenie zostało współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego  Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020.
To tu przedsiębiorcy wymieniają się doświadczeniami i dowiadują się, co zmienia się w trendach biznesowych. Uczestnikami konferencji Biznes Trendy są co roku praktycy świadomi potrzeby zmian, wdrażający strategię firmy, ciekawi nowości w jej organizacji, zarządzaniu i marketingu. Po prostu nastawieni na rozwój.
Na Kujawach i Pomorzu mamy duży potencjał ludzi otwartych na wiedzę i doświadczenie innych. Prowadząca Biznes Trendy 2022 - Beata Tadla - stworzyła im świetny klimat do czerpania wiedzy i 
 inspiracji od prelegentów. A było ich sporo!
Prof. Andrzej Blikle udowodnił, że pracownicy firmy mogą osiągnąć poziom kompetencji niezbędny do pracy w samoorganizujących się zespołach. Umożliwia to organizacja oparta na zaufaniu, taka, w której każdy ma prawo podejmować decyzje, o ile bierze za nie odpowiedzialność. Tak funkcjonuje turkusowa samoorganizacja.
Następnie Przemysław Galiński z PwC Polska uświadomił nam, że w ciągu 4 lat 80% przedsiębiorstw „nie technologicznych” stanie się technologicznymi. Jego przesłanie było konkretne „Transformuj się albo giń!”. A potem było sporo inspiracji na temat strategii przyszłości. Maciej Tesławski (Marketing Communication Academy) bardzo obrazowo pokazał, że zaangażowanie społeczne marki jest koniecznością. To wymaga dużej intuicji, bo trzeba odkryć, zwłaszcza te nieuświadomione, potrzeby klienta. Dzisiaj nazywamy to insightem.
Jowita Michalska z Digital University wyjaśniła nam metatrendy, które powstają na styku kilku technologii. Okazuje się, że zbliżamy się do dnia kiedy systemy sztucznej inteligencji będą podejmować własne decyzje bez nas! Ponad 50% globalnych firm już korzysta z AI. Za chwilę pójdziemy jeszcze dalej. Rozwija się równoległy, cyfrowy świat, trójwymiarowa cyberprzestrzeń – Metawersum.
Biznesowe trendy pokazują, że, aby być konkurencyjnym,  konieczne są inwestycje i zaangażowanie społeczne. To może być teraz trudne dla wielu polskich firm, bo wskaźniki wyprzedzające sugerują hamowanie gospodarki. Tak wynika z analiz Alior Bank przedstawionych przez Agatę Filipowicz-Rybicką. Jak innowacje chronią przed kryzysem? Na to pytanie odpowiedzieli eksperci w ramach panelu dyskusyjnego: Radosław Ratajczak (SHOPA Design), Przemysław Galiński (PwC Polska), Adam Stańczyk (Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego), Jarosław Ostrowski (Kancelaria Ostrowski i Wspólnicy) i  Krzysztof Kusiak (Skarbiec TFI). Byli zgodni, że przedsiębiorcy muszą przyśpieszyć transformację cyfrową i energetyczną. Firmy planujące długofalowo przygotowują inwestycje w B+R, automatyzację i nowe modele sprzedaży. Analizują też na bieżąco ryzyko, starają się nim zarządzać, nie ograniczając procesu twórczego.
Magdalena Urbaniak z agencji MaxTractor mówiła o brand experience. Dziś naprawdę ciężko wyróżnić się samym produktem. De facto, często cechy samej rzeczy lub usługi klient docenia na samym końcu lub co najmniej w połowie kontaktu z daną marką. Najpierw jak w życiu - trzeba dać się zauważyć, trochę poznać, zaintrygować. Z kolei Justyna Hernas z Polska Press przypomniała, że marketingowe słowo roku to „zmiana”. Jaka   w tym kontekście powinna być skuteczna reklama?  Okazuje się, że powinna wykorzystywać lokalność, bliskość i autentyczność. Jeśli połączymy te cechy z emocjami i zaangażowaniem, to jesteśmy w stanie stworzyć realne więzi na linii konsument – marka. 
Podczas BiznesTrendy nie zabrakło też twardej wiedzy związanej z technologiami i opracowywaniem innowacyjnych produktów. Marcin Chlebowski z Eximo Project pokazał, że niestety aktualnie słabo u nas z cyberbezpieczeństwem. Nie dbamy o kopie zapasowe, nie zmieniamy haseł, nie wdrażamy silnego uwierzytelniania, nie szkolimy kadry i  - mimo doświadczenia pandemii – nie jesteśmy dobrze przygotowani do pracy zdalnej. Ale możemy to naprawić! Dr Piotr Wiśniewski z DBR77 pokazał, jak przeprowadzić efektywną digitalizację procesów produkcyjnych i logistycznych w firmie. Zarządzanie danymi, prezentacja wyników pomiarów w czasie rzeczywistym, zintegrowane planowanie działań, symulacje wariantów procesów i automatyzacja decyzji optymalizacyjnych – są tu kluczowe. Jednak aby dojść do etapu produkowania, trzeba produkt najpierw zaprojektować. O tym, jak to zrobić zgodnie z metodyką design thinking, analizując potrzeby człowieka, mówił Radek Ratajczak z Shopa Design
Nasza konferencja Biznes Trendy została zorganizowana dzięki wsparciu wielu partnerów i sponsorów, którym serdecznie dziękujemy!

CZYTAJ RÓWNIEŻ