Przedsiębiorcy patrzą w przyszłość. Biznes Trendy 2021 za nami!

Dodano: 01.10.2021
W Bydgoszczy przedsiębiorcy spotkali się na czwartej edycji konferencji Biznes Trendy. To miejsce networkingu i rozmów z ekspertami  - przede wszystkim o zmianach rynkowych, które wpływają na strategię biznesową. Biznes Trendy dostarczają też informacje o dobrych praktykach związanych z marketingiem, prawem, finansami i organizacją firmy. Organizatorami wydarzenia są Pracodawcy Pomorza i Kujaw oraz Agencja  Marketingowa Tandem.
Tegoroczna edycja poruszyła kwestie nowej rzeczywistości biznesowej, w jakiej znaleźliśmy się w wyniku pandemii koronawirusa.  Przedsiębiorcy podzielili się doświadczeniami w organizacji firmy. Nie zabrakło też prezentacji trendów w biznesie na przykładzie doświadczeń konkretnych marek.
Zbigniew Ostrowski, Wicemarszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego, w imieniu Partnera Strategicznego podkreślił, jak ważną rolę pełnią przedsiębiorcy w czasie wychodzenia z kryzysu. Zwrócił uwagę na potencjał rozwojowy, jaki przyniosą  środki unijne z  Polityki Spójności w perspektywie finansowej 2021-2027.
Sytuacja związana z pandemią koronawirusa zrewolucjonizowała świat i wymusiła  szereg zmian w przedsiębiorstwach. Na scenie Biznes Trendy wystąpiło kilkunastu  ekspertów ze świata nauki i biznesu, którzy podsumowali ostatnie miesiące oraz postarali się odpowiedzieć na pytanie: jak dostosować biznes  do nowych realiów rynkowych?
Dr inż. Jacek Kotarbiński, wymieniony w rankingu 65 Polskich Osobistości Marketingu 2021 przygotowanym przez Widoczni.com, udowodnił, jak silnie COVID-19 wpłynął na zachowania konsumenckie. Mamy teraz do czynienia z nowym typem klienta. Jest niepewny jutra. Wykazuje nowe zachowania online. Jest wrażliwy na cenę, ale mocno zwraca uwagę na wrażliwość marki. Ceni empatię. Taki klient potrzebuje indywidualnego podejścia, a nie bombardujących z wszystkich stron narzędzi promocyjnych. Dlatego dzisiaj przedsiębiorcy powinni mocniej konkurować jakością obsługi klienta.  Jakie to wyznacza trendy w dzisiejszym świecie zdominowanym przez technologię? Firmy będą  rozwijać się w oparciu o sztuczną inteligencję i internet rzeczy. Będą starały się zagwarantować dostępność danych wszędzie i na wszystkim. Bo klient oczekuje dziś te mobilności. A marketer przyszłości, który będzie chciał sprostać tym oczekiwaniom, powinien łączyć kompetencje humanisty i inżyniera.
Marta Marczak z PwC Polska zwróciła uwagę na to, że w tym trudnym pandemicznym czasie marki powinny być budowane w oparciu o lojalność. Obecnie, jako cywilizacja, mierzymy się z zupełnie nowym wyzwaniem – jesteśmy w momencie próby naszej wiedzy i solidarności. Doświadczenie pandemii COVID-19 już odcisnęło piętno na wielu aspektach życia i biznesu. „Nasz świat składa się z opowieści, każdego dnia ludzie opowiadają sobie życie nadając mu sens. Bogactwo narracji tworzy kulturę, w której jesteśmy zanurzeni. Jej częścią są także marki, one również snują swoje historie – jeżeli robią to w sposób ciekawy, wiarygodny i poruszający, taki który dotyka tego co dla ludzi ważne, mają szanse nawiązać z nimi relacje.” – przekonywała Marta Marczak.
Krzysztof Marzec z Deva Group pokazał narzędzia Google, które te zadania mogą znacząco ułatwić. Zwrócił uwagę na potrzebę dostosowania działań marketingowych do komunikacji mobilnej. Udowodnił, że personalizacja reklamy to już konieczność. Tak samo, jak obecność na YouTube i w wyszukiwarce Google. To tylko część narzędzi, których oczekuje dziś od rynku generacja Z.
Kolejni eksperci pokazali perspektywę wyzwań, przed którymi stoją przedsiębiorcy. Ład klimatyczny, transformacja energetyczna, zabezpieczenie eksportu, zarządzanie ryzykiem prawnym, motywowanie pracowników, dbanie o relacje biznesowe, ale też o komunikację i przetwarzanie danych w internecie – to główne z nich.
Maciej Orłoś – prowadzący konferencję Biznes Trendy 2021 – podsumował tę dyskusję krótko – to co było, już nie wróci.  Biznes, który chce się rozwijać, musi budować marki i wdrożyć narzędzia, które połączą świat fizyczny z cyfrowym. I zauważą w tym wszystkim potrzeby człowieka.

CZYTAJ RÓWNIEŻ