Skuteczne budowanie marki w internecie- relacja z Rozmów o biznesie, 18.02.2016 r.

Już po raz 18ty zebraliśmy się w ramach cyklu spotkań networkingowych- Rozmowy o biznesie. Tym razem uczestnicy mogli dowiedzieć się, jak skutecznie budować swoją markę w internecie, zarówno przez dobrze przemyślaną stronę internetową, jak i media społecznościowe. Gościem specjalnym był Filip Biesek- menedżer marki Felgi.pl w Oponeo SA, firmie która jest niekwestionowanym liderem w kraju wśród sklepów prowadzący sprzedaż produktów motoryzacyjnych, w tym głównie opon i felg, przez bezpośrednie kanały dystrybucji, głównie z wykorzystaniem internetu. Spotkanie, tradycyjnie już, prowadzili: Małgorzata Pelc, prezes zarządu Agencji Marketingowej TANDEM oraz Marcin Szymański, wspólnik Grupy Doradczo-Szkoleniowej FALCO.

Filip Biesek swoją prezentację zaczął od informacji dotyczących content marketingu, czyli strategii polegającej na pozyskiwaniu potencjalnych klientów poprzez publikowanie atrakcyjnych i przydatnych treści, które zainteresują ściśle sprecyzowaną grupę odbiorców. Ta forma marketingu bazuje na budowaniu długotrwałych relacji z odbiorcą poprzez interakcję i zaangażowanie obydwu stron. Nie mogło także zabraknąć informacji na temat mediów społecznościowych, a co zatem idzie kilku słów na temat ich skuteczności w budowaniu marki w interencie. Wskazano kanały, od których warto zacząć i skupić się na nich na początku swojej drogi w marketingu internetowym. Ekspert dał też kilka wskazówek, czym należy się kierować planując kampanię np. na Facebooku (korzystając z narzędzi umożliwiając nam zweryfikowanie skuteczności postów konkurencji).

Ogólny newsletter czy reklama liczona w odsłonach na popularnych portalach odchodzą powoli do lamusa. Newsletter musi być spersonalizowany, sklepy internetowe powinny nieść za sobą tzw. wartość dodaną np. w postaci usług dodatkowych, aplikacji, rozwiązań ułatwiających kontakt z marką. Klient przestał być anonimowy, coraz więcej firm dokonuje segmentacji umożliwiającej dedykowanie poszczególnych produktów różnym personom, jak ujął to menedżer sklepu felgi.pl. Persona to coś w rodzaju prawdziwej postaci, uwzględniająca szereg cech naszego potencjalnego klienta.

Przybliżone zostały naszym gościom także trendy takie jak beacony, pieszczotliwie nazywane przez Filipa Bieska "bekonami". Beacony to małe urządzenia, działające na oszczędnych bateriach (mogą pracować nawet 2 lata) wysyłające sygnał radiowy i komunikujące się ze smartfonami za pomocą złącz Bluetooth. Jak działają najłatwiej wytłumaczyć na przykładzie Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie MOCAK, w którym już je zainstalowano. Wchodząc do muzeum, instalujemy aplikację, która będzie naszym przewodnikiem po ekspozycji. Kiedy w naszym smartfonie włączony jest Bluetooth, aplikacja wychwytuje sygnały radiowe wysyłane przez beacony, pokazuje nam, gdzie się kierować i wyświetla dodatkowe informacje o ekspozycji. Pomysł chcą przejąć sklepy, które łącząc się z naszymi smartfonami kierować nas będą do produktów, które szukamy, podając nam dodatkowe informacje i rabaty.

Małgorzatę Pelc interesowało, jak przekonać klienta, z którym pracuje na relacjach, żeby nie zaniedbywał kwestii marketingu internetowego, szczególnie w obszarze B2B, gdzie wydaje się, że e-marketing ma mniejsze zastosowanie. Okazuje się, że zastosowań np. content marketingu jest równie dużo dla firm działających dla biznesu np. poprzez budowanie  swojej pozycji jako eksperta. Tworzenie odpowiednich treści pozwala również na skuteczne i bardzo precyzyjne zbieranie danych o klientach.

Pod dyskusję poddane zostały także takie kwestie jak to, czy my faktycznie podejmujemy jeszcze nasze decyzje zakupowe, czy linki sponsorowane mają sens, jak optymalizować finansowo reklamę w interencie oraz czy w związku z coraz większym rozleniwieniem konsumentów warto prowadzić blogi, czy może lepiej przejść do treści wizualnych. Temat okazał się bardzo intrygujący. Pojawiły się głosy, że podobne zagadnienia powinny pojawiać się częściej, na różnych poziomach zaawansowania.

Dziękujemy, że byliście z nami. Zapraszamy na kolejne spotkania.

 

 

 

Serwis www jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
projekt i realizacja: MPMedia