Relacja z Rozmów o biznesie 13.12.2016 r.- Skuteczny rebranding

Rebranding to zmiana postrzegania marki. W praktyce może oznaczać delikatne odświeżenie logo lub zmianę całej tożsamości firmy lub produktu. W przypadku firmy Keeeper mieliśmy do czynienia ze strategią marketingową, której wynikiem jest przekształcenie jednej marki w drugą. Podczas procesu kompletnego rebrandingu, zmianie uległa nie tylko nazwa i wszystkie aspekty wizualne. Marka zyskała nowe wartości, a co za tym idzie możliwości promocji i budowania swojego wizerunku. Skąd pomysł na rebranding, skoro marka OKT była bardzo silna na rynku? O tym opowiedział Marcin Kropidłowski- członek zarządu spółki. Otóż OKT, istotnie było bardzo znaną firmą, ale głownie na rynku lokalnym, a skrót tworzący nazwę paradoksalnie był trudny do zapamiętania. Jednocześnie zarząd Keeepera był świadomy, że nowe trendy w marketingu wymuszają sprzedaż wartości i korzyści, a nie samego produktu, więc podjęto decyzję, że z nową marką będzie promowana moda na uporządkowanie- stąd Keeeper (od angielskiego keeper- opiekun, house keeper- dozorca, osoba dbająca o porządek w domu). Czemu trzy E w nazwie? Jak powiedział nasz ekspert: „właśnie po to, żeby wszyscy się pytali, to ułatwia zapamiętywanie i wyróżnia firmę”.

W praktyce trzy, a właściwie cztery E oznaczają: EVERYBODY (każdy), EVERYTHING (wszystko), EVERYWHERE (wszędzie) – ENJOY LIVING (ciesz się życiem)! Co kryje się pod nowym brand’em? „Pytamy za jego pośrednictwem naszych klientów: are you a keeeper? Chcemy, aby detaliczni odbiorcy naszych wyrobów utożsamiali się z ich jakością, trwałością i funkcjonalnością. Stąd nasze zaangażowanie w innowacyjność i zapewnianie długofalowej gwarancji. Wraz z naszymi produktami oferujemy klientom styl życia! Bo czy porządek nie jest sexy?”- zaskakuje Marcin Kropidłowski. Ostrzegał: „Rebranding to nie tylko nowy wizerunek To również wiele zmian organizacyjnych w firmie. A ich wprowadzenie jest bardzo trudne w krótkim czasie. Ludzie nie lubią zmian. Często widoczny jest opór. A zmiany pojawiają się w tym procesie na każdym kroku – nie tylko w marketingu, ale również przy sprzedaży i produkcji czy przy planowaniu zakupów.”
Temat żywo zainteresował uczestników spotkania. Pytali o agencje marketingowe, które wspierały cały proces, o to czy rebranding ma sens dla mikro i małych przedsiębiorstw oraz perspektywę czasową zakończenia tego procesu w Keeeperze.

Dziękujemy, że byli Państwo z nami i zapraszamy do udziału w kolejnych spotkaniach. 

 

 

GALERIA

 

 

 

Serwis www jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
projekt i realizacja: MPMedia