Kreatywna promocja marki regionu

Pracodawcy Pomorza i Kujaw zachęcają do zapoznania się ze szczegółami projektu adresowanego do przedsiębiorstw, świata akademickiego i samorządów lokalnych. To pilotażowy projekt kreatywnej promocji marki regionu oraz innych marek związanych z regionem. Narzędziem będzie fundusz umożliwiający ich lokowania w produkcji filmowej i telewizyjnej. Umowę w tej sprawie podpisali 14 stycznia marszałek Piotr Całbecki i Marek Żydowicz z Fundacji Tumult.

Projekt „Kujawsko-Pomorskie – kreatywne wsparcie marki regionu” jest w całości finansowany z puli Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Fundusz będzie działał do połowy przyszłego roku. Wartość projektu to 4 miliony złotych. Adresatem wsparcia jest przede wszystkim biznes, dla którego zarezerwowano 60 procent funduszu (trzy czwarte tej puli powinno trafić do małych i średnich przedsiębiorstw), a także uczelnie i samorządy terytorialne (40 proc. funduszu). Wsparcie dla przedsiębiorstw wynosić będzie do 70 procent kosztów, a dla pozostałych do 85 proc. (samorządy) i do 95 proc. (publiczne szkoły wyższe).
- To, co proponujemy to fundusz  wspierający naszych przedsiębiorców i nasze wyższe uczelnie oraz samorządy terytorialne, którzy zechcą skorzystać z tego narzędzia marketingowego. Mechanizm jest całkowicie nowatorski, nikt przed nami nie szedł tą drogą. Liczymy na efekt gospodarczy, promocję regionu i pobudzenie firm z branży przemysłów kreatywnych – podkreśla marszałek Całbecki.
Funduszem administrować będzie wyłoniony w przetargu operator. Jest nim kierowana przez Marka Żydowicza, twórcę liczącego się w branży filmowej festiwalu Camerimage, Fundacja Tumult. Jej zadaniem będzie organizowanie naborów podmiotów lokujących i otwartych na ich propozycje producentów filmowych, wspieranie tych pierwszych w kontaktach ze światem filmowym i tworzenie przyjaznych warunków do realizowania produkcji filmowych w Kujawsko-Pomorskiem, a także stworzenie bazy danych kujawsko-pomorskich firm mogących współpracować przy produkcji filmów (chodzi przede wszystkim o te z branży tak zwanych przemysłów kreatywnych). Służyć temu będzie między innymi zbudowany specjalnie w tym celu portal internetowy. Ostateczną decyzję dotyczącą wsparcia finansowego konkretnych produkcji podejmie za każdym razem zarząd województwa, kierując się wskazaniami Tumultu i analizą komercyjnego potencjału konkretnego przedsięwzięcia.

Lokowanie (ang. product placement) to jedna z względnie nowych technik promowania miejsc i produktów. W większych i mniejszych produkcjach filmowych oraz w telewizyjnych serialach pojawiają się na przykład czytelnie odniesienia do reklamujących się miast lub też dobrze wyeksponowane logotypy producentów trunków czy gadżetów. Dobrym przykładem są między innymi filmy z Bondem i ostatnie obrazy Woody’ego Allena. W Polsce promują się w ten sposób między innymi Wrocław i Kraków, a także Toruń i Bydgoszcz.

Dane kontaktowe Fundacji Tumult:
Rynek Nowomiejski 28, 87-100 Toruń, tel. (56) 621 00 19 wewn. 105

(na podst. materiałów prasowych Urzędu Marszałkowskiego)

Serwis www jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
projekt i realizacja: MPMedia